“Het nieuwe tijdperk voor technisch beheer is aangebroken”
Fase 3: SAM! Ontwikkeld om voor uw VvE écht inzicht in en controle op het onderhoud van uw wooncomplex te krijgen én te houden. Uit eigen ervaring en uit extern onderzoek is gebleken dat dit een proces is die bij veel wooncomplexen nog niet op orde is. Mede daardoor is onze missie ontstaan om de ervaringen in technisch beheer te gaan veranderen.
Wat zijn dan de punten waar VvE’s tegenaan lopen in het huidige technisch beheer?
Uit diverse onderzoeken van o.a. het AD, de NOS, VvE Belang, Nederland VvE en Appartement en eigenaar komen de volgende frustraties naar voren waar SAM een oplossing op bied.
- Door te hoge werkdruk is er tijdgebrek (Beheerder en/of bestuur)
Uitvoerenden hebben te maken met een (te) hoge werkdruk en beperkte tijd om alle taken efficiënt uit te voeren. Zowel beheerders als de vertegenwoordigers van VvE’s
- Groot onderhoud wordt niet adequaat uitgevoerd en/of doorgeschoven
Het niet uitvoeren van noodzakelijk onderhoud leidt tot ernstige problemen en hogere kosten op de lange termijn. Daarom is het niet uitvoeren of doorschuiven van groot onderhoud vaak niet de beste oplossing.
- Onvoldoende transparantie in financiën, hierdoor ontstaat soms een gebrek aan financiële middelen
Onvoldoende inzage in de financiële situatie van de VvE en onduidelijkheid over begrotingen, reserveringen en onderhoudskosten.
- Onvoldoende controle op afgesloten preventieve onderhoudscontracten en onvoldoende inzicht in de veranderende wet- en regelgeving
Afgesloten contracten worden niet genoeg gecontroleerd en wet- en regelgeving onvoldoende bijgehouden.
- Een gebrek aan kennis en expertise binnen de beheerder of VvE
Een tekort aan kennis en expertise bemoeilijkt het beheer.
Waar zorgt SAM dan voor?
Met SAM haalt de VvE grip op het onderhoud en de waarde van haar vastgoed. We beginnen met het opstellen van een gedegen meerjarenonderhoudsplan (MJOP) dat het technische beheer van uw wooncomplex ondersteunt. Na de initiële opzet voeren wij jaarlijks een technische inspectie uit, waarbij we de staat van de gebouwelementen in kaart brengen. Deze jaarlijkse inspectie zorgt ervoor dat het onderhoudsplan altijd up-to-date is, en dat toekomstige werkzaamheden tijdig worden gepland en goed onderbouwd.
Onze aanpak bij AMDF is gericht op transparantie en efficiency. Dankzij het jaarlijkse proces van inspectie, het bijwerken van het MJOP en het betrekken van het bestuur en de technische commissie van de VvE, zorgen wij ervoor dat u geen onverwachte kosten heeft. We geven inzicht in de te verwachten kosten voor het komende jaar, inclusief advies over eventuele duurzame maatregelen, controle op onderhoudscontracten en wettelijke verplichtingen en andere relevante ontwikkelingen. Zo heeft de VvE altijd zicht op de financiële impact van het onderhoud, met duidelijke visuele rapportages en een jaarplan dat u kunt presenteren tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV).
Daarnaast biedt SAM meer dan alleen onderhoud. Wij ondersteunen VvE’s ook bij projectmanagement (fase 4: Projectmanagement) en begeleiding van specifieke onderhoudswerkzaamheden. Dankzij onze gekwalificeerde technische managers kunnen we projectbegeleiding bieden voor het uitvoeren van groot onderhoud. Hierdoor zorgen wij voor het creëren en behouden van waarde van het wooncomplex en de woning!

Kortom, SAM biedt VvE’s een heldere en toekomstgerichte oplossing voor het beheer en onderhoud van vastgoed. Door inzicht te verschaffen in de staat van het vastgoed, het kostenplaatje helder te maken en te zorgen voor tijdig onderhoud, kunnen VvE’s met vertrouwen verder bouwen aan een goed onderhouden en duurzame woonomgeving.
Wat zijn de verschillen tussen een her-inspectie en SAM?
Een modulair systeem voor meer controle over uw vastgoed.
Daag ons uit en laten we samen bekijken welke module(s) u nodig heeft!

Grip dankzij
SAM:
Controle dankzij
vastgoeddata




