Fase 1: Organisatie dankzij oriëntatie

“Eerst oriënteren, dan pas automatiseren“

Automatiseren gaat niet automatisch!

Om de gewenste gegevens uit assetmanagement software te kunnen genereren moet er eerst gekeken worden welke data inzichtelijk gemaakt, ingevoerd en bijgehouden moet worden. Dit is namelijk de basis voor het genereren van onderhoudsplannen, kostenoverzichten, demarcaties en managementrapportages om zo strategische beslissingen te kunnen nemen op elk niveau. Daarom starten we in fase 1 met een grondig oriëntatietraject.

De oriëntatiefase is de fundering voor goed assetmanagement

Tijdens de oriëntatiefase gaan we met alle belanghebbende in het gehele assetmanagement proces de behoefte, doelstellingen en verwachtingen bespreken. Vanuit deze gesprekken bepalen we hoe de organisatie in de toekomst assetmanagement wil gaan inrichten en welke technische vastgoeddata opgenomen moet worden tijdens Fase 2: Inspecties en welke data elk jaar up-to-date gehouden moet worden tijdens Fase 3: SAM. Ook wordt besproken welke prioriteiten, onderhoudscondities en financiële voorwaarden de organisatie belangrijk vindt.

In het gehele assetmanagementproces ligt de focus op het zorgvuldig verzamelen, beheren en benutten van vastgoeddata. Ons doel is om je te ondersteunen met goede inzichten en adviezen die uw vastgoedportefeuille optimaliseren.

Tijdens de interviews worden onderstaande onderwerpen ook besproken. Om achteraf de juiste info te kunnen tonen en inhoudelijke managementrapportages te kunnen generen moet vooraf besproken worden wat inzichtelijk gemaakt moet worden tijdens Fase 2: Inspectie of jaarlijks tijdens Fase: 3 SAM.

  • Algemene gebouwgegevens
  • Verbruiksgegevens
  • Preventieve onderhoudscontracten en verplichtingen (vanuit onderhoudspartijen)
  • Energielabels
  • Maatregelen en besparingen vanuit maatwerkadviezen
  • Routekaart duurzaamheid (Eventueel Paris Proof)
  • EML verplichtingen
  • Specifieke wensen van gebruikers

Met deze gestructureerde aanpak in Fase 1: Oriëntatie zorgen we ervoor dat je weet welke data nodig is om uw vastgoed efficiënt en effectief te beheren.

Benieuwd naar onze aanpak?

Heeft u het idee om met “Fase 1: Oriëntatie” te willen starten. Of wilt u hier eens over sparren? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij gaan graag deze uitdaging aan!

Een modulair systeem voor meer controle over uw vastgoed.
Daag ons uit en laten we samen bekijken welke module(s) u nodig heeft!

Module
1

Organisatie dankzij

Oriëntatie:

Eerst oriënteren dan pas
automatiseren

Module
2

Inzicht dankzij

Inspecties:

Al uw vastgoeddata
inzichtelijk

Module
3

Grip dankzij

SAM:

Controle dankzij
vastgoeddata

Module
4

Resultaat dankzij

Project­management:

Maakt van data
werkelijkheid